Årsmötet 2018

Villaägarna - dags för årsmöte 2019

7/3 kl. 12:17

Villaägarnas Riksförbund arbetar för bättre villkor för Sveriges alla ägare av småhus, villor, radhus, fritidshus mm. Förbundet har cirka 325.000 medlemmar och 250 lokalföreningar. I Gästrikland finns 5 lokalföreningar och störst är Villaägarna Nedre Dalälven (VND) med drygt 5.000 medlemmar. De har årsmöte den 2 april kl 18.30 i Furusalen på Silvanum.

• Prisbordet 2018

- Både medlemmar och icke medlemmar är välkomna, säger Stig Wahlbäck, ordförande för VND. Den som inte är medlem kan teckna medlemskap före årsmötet.
På årsmötet blir det också information om något aktuellt för husägare, nämligen säkerhet och lås. Det är Göran Holmgren och Lars Törnblom, Knutex Säkerhet, som kommer att berätta om hur man gör för att få en tryggare tillvaro. Både Göran och Lars har lång erfarenhet när det gäller kvällens ämne, bland annat från Låstjänst Alarm.
– Vi kommer att informera om vad man bör tänka på när det gäller husets skalskydd, säger Lars Törnblom. Vi hjälper våra kunder att hålla reda på att ingen bryter sig in, brand och inte minst koll på att det inte uppstår vattenläckor.
Vattenläckor orsakar enorma kostnader, cirka 100 miljoner kronor i veckan året runt i alla svenska bostäder. Den genomsnittliga badrumsskadan kostar drygt 30 000 kronor att åtgärda. Den enskilt största orsaken är läckande golvbrunnar, som står för mer än hälften av vattenskadorna i badrum.
Så det finns all anledning att lära sig mer om hur man kan minska risken att drabbas.
Villaägarnas årsmöten ger också en extra guldkant på tillvaron.
– Vi säljer också lotter och prisbordet brukar vara rejält tilltaget eftersom de företag som vi har avtal med är väldigt generösa, säger Stig Wahlbäck. På årsmötet väljs naturligtvis styrelse med mera, men det blir också tillfälle att ta upp aktuella frågeställningar.
Villaägarna är också på tårna när det gäller att påverka regelverket. De har också ett nätverk av olika experter som kan ge råd i både juridiska och byggtekniska frågor.
– Vi hjälper medlemmarna med både stort och smått, från allmän rådgivning till att bistå de som råkat ut för lurendrejare eller skador på huset, säger Stig Wahlbäck. Vi arbetar också för att medlemmarna ska ha justa villkor när det gäller skatter, avgifter mm.
Anmälan till årsmötet:
Info & anmälan: 073-820 00 85 ● kansli.vnd@villaand.se
Även via http://www.gestrikemagasinet.se/events/view/villaagarna-arsmote-och-info-for-husagare1

Villaägarna Nedre Dalälven

Medlem sedan 2015-03-04

I mer än 60 år har Villaägarna på olika sätt arbetat för att hjälpa våra medlemmar i vardagen som husägare. Det tänker vi fortsätta med!
Att äga... Läs mer

Vad vill du läsa?