PRESSMEDDELANDE, 081015

Nya Bond byter ”shaken, not stirred” mot Heineken

Heineken lanserar en världsomspännande kampanj tillsammans med årets största biopremiär – nya Bond-filmen ”James Bond 007: Quantum of Solace”. Filmen har Sverigepremiär den 31 oktober, men nu ger Heineken tv-tittarna en försmak av 007 i sin nya reklamfilm.

I Heinekens nya reklamfilm ”Camille and You” blir det ingen skakad cocktail för agent 007. Filmen inleds med en man som handlar Heineken i en matvaruaffär. Till tonerna av det klassiska Bond-temat förändras sedan omgivningarna och mannen börjar färdas in i filmens värld. Han förvandlas slutligen själv till Bond och blir bjuden på en Heineken av nya Bond-bruden Camille.

– James Bond har mer gemensamt med Heineken än man först kan tro. Både Bond och Heineken är eleganta och internationella med hela världen som arbetsfält. Detta är Heinekens femte globala samarbete med Bond-serien och nya reklamfilmen ger en lyxig och påkostad Bond-känsla, säger Erik Jarnsjö, marknadschef för öl på Spendrups Bryggeri.

Reklamfilmen går i svensk tv vecka 42 till och med vecka 44. Medverkar i reklamfilmen gör också Olga Kurylenko, som spelar Camille i filmen.

– Heineken har gjort ett fantastiskt arbete med att koppla ihop James Bond, Camille och Bond-världen med sitt varumärke, säger Olga Kurylenko i ett pressmeddelande.

Ian Fleming skapade sin klassiska agentkaraktär 007 redan 1953 och med sina 22 filmer räknas serien som en av filmhistoriens längsta. I ”James Bond 007: Quantum of Solace” ska Bond, spelad av Daniel Craig, hindra naturresurser från att hamna i fel händer. Actionäventyret är regisserat av Marc Forster.

På Heinekens internationella webbplats finns mer information om Heineken och samarbetet med ”James Bond 007: Quantum of Solace”: http://www.heineken.com/jamesbond